سیر سیاه را چگونه استفاده کنیم ؟

سیر سیاه چیست و چه خواصی دارد ؟ قیمت و خرید سیر سیاه در شیراز فروش سیر سیاه در شیراز خواص سیر سیاه برای درمان دیابت سیر سیاه برای دیابت سیر سیاه و طب سنتی خواص سیر سیاه از نظر طب سنتی خرید سیر سیاه در کرج سیر سیاه کرج سیر سیاه برای چی خوبه سیر سیاه برای نعوظ خواص سیر سیاه برای نعوظ سیر سیاه برای لاغری خواص سیر سیاه برای لاغری تاثیر سیر سیاه در درمان کبد چرب سیر سیاه برای کبد چرب سیر سیاه برای درمان زود انزلی  سیر سیاه و زود انزالی خواص سیر سیاه برای درمان زود انزالی سفارش سیر سیاه سیر سیاه را از کجا بخریم سیر سیاه را از کجا تهیه کنیم عوارض سیر سیاه دکتر بیز خواص سیر سیاه برای پوست آیا سیر سیاه باعث لاغری می شود؟ نحوه مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری قیمت سیر سیاه برای زود انزالی طریقه مصرف سیر سیاه برای زود انزلی 

 

سیرسیاه همان سیرخام است با 15برابر خواص بیشتر و کاملا بدون بو با طعمی بسیار خوشمزه. این سیر خواص شگفت انگیزی دارد که در ادامه بیشتر با خواص آن آشنا می شوید و می توانید این فراورده سیر سفی را از فروشگاه گانومیت با خیال راحت تهیه بفرمایید.

 

آنچه باید درباره سیرسیاه  دکتربیز بدانید

سیرسیاه از تخمیر سیر سفید بدست می آید. تاثیرات گیاه سیر تا به امروز بر هیچکس پوشیده نمانده که تا چه میزان برسلامت انسان و پیشگیری و درمان بیماری های مختلف موثر است، و مصرف روزانه آن بشدت توصیه شده است.اما تا به امروز سیر سیاه (Black Garlic – بِلَک گارلیک) برایمان ناآشنا بوده و شاید کمی تعجب برانگیز باشد که سیرسیاه دیگر چیست ؟آیا همان سیرترشی است؟ چه تفاوتی با سیر معمولی سفید دارد؟ کدامیک بهتر است؟ اصلا با هم فرقی هم دارند؟ میتوانیم خودمان درست کنیم و استفاده کنیم؟ اصلا خواص سیرسیاه چیست؟

 

سیر سیاه با برند دکتر بیز،دارای گواهینامه های معتبر از مراجع ذیصلاح داخلی و حتی بین المللی می باشد و در حال حاضر جزو محصولات صادراتی این کمپانی می باشد.

 

سیر سیاه چیست و چگونه بوجود می آید؟

سیرسیاه (Black Garlic) از تخمیر سیر تازه و خام که به آن Allium Sativum نیز گفته میشود، به دست می آید. به این صورت که سیر تازه و خام را به مدت ۳ ماه و توسط دستگاههای مخصوصی در درجه حرارت بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد و رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نگه داری میکنند که در این مدت رنگ آن سیاه شده، مزه ی آن ترش و شیرین (ملس) میشود و در مقایسه با سیر تازه ی اولیه بوی بسیار کمتری هم خواهد داشت.

 

سیرسیاه

 

خواص سیرخام سفید

سیر خام به عنوان یک ماده ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک ها و خاصیت آنتی ویروسی در دنیا شناخته می شود. و مصرف مداوم و روزانه ی سیر توسط تمام متخصصین طب سنتی در سراسر دنیا، توصیه شده است و شاید هیچ ماده ی غذایی دیگری تا به این حد مصرفش توصیه نشده باشد.

در طی فرآیند تبدیل سیر تازه به سیرسیاه، آنتی اکسیدانهای موجود در سیر افزایش یافته و ترکیبات اساسی و ناپایدار موجود در سیر خام ،مانند آلین و آلیناز که مواد تشکیل دهنده ی آلیسین هستند ،به موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی از جمله اِس اَلیل سیستین یا همان SAC که از جمله آنتی اکسیدان های قوی می باشد تبدیل میشوند. در اینجا بیشتر با سیرسیاه آشنا میشویم.

 

خواص سیر سیاه دکتر بیز

اِس اَلیل سیستینِ موجود در سیر سیاه در مقایسه با آلیسین موجود در سیر خام بسیار پایدارتر بوده و قابلیت جذب بالاتری هم در دستگاه گوارش دارد که میتواند خاصیت آنتی اکسیدانی آنزیمها را تقویت کرده و همچنین یک تصفیه کننده قوی رادیکال آزاد هم به حساب می آید و میتواند مانع از التهاب سیستم عصبی در بدن نیز بشود.

 

سیرسیاه علاوه بر SAC دارای آمینو اسیدهای دیگری مانند اس الیل مرکپتوسیستین، پولی فنول، فلاونوئید، ترکیبات لیپیدی و ترکیبات ارگانیک حاوی سولفور نیز میباشد و باعث افزایش آنتی اکسیدانهایی مانند روی و سلنیوم نیز میشود.

 

خواص سیر سیاه در مقاله های دانشگاهی بین المللی

سیرسیاه بسیار خوش طعم میباشد و اصلا طعم آن به سیر خام شباهت ندارد و طعم شیرین و قره قوروتی مطلوبی دارد.

سیرسیاه بسیار راحتتر هضم میشود.

به دلیل آلیسین کمی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای افراد گرم مزاج است.

دلیل اصلی بوی تند و زننده سیرخام وجود سولفور در آن است که این ماده در سیر سیاه به شدت اندک میشود. پس دهان پس از خوردن آن بوی بد نمیگیرد.

در سیر خام (سفید) موادی وجود دارد که مانع جذب کامل مواد مغذی موجود در سیر می شود اما وقتی که سیر تخمیر شده و تبدیل به سیر سیاه می شود، مقدار مواد مغذی موجود در سیر که با زیست بدن سازگارترند بیشتر می شود و همین موضوع منجر به افزایش جذب این مواد مغذی در بدن می شود.

 سیرسیاه، پروتئین، فیبر و مواد معدنی خاصی مانند زینک، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر و سلنیوم بیشتری نسبت به سیرخام( سفید) دارد، که همین موضوع باعث شده تا سیر سیاه نسبت به سیر سفید مغذی تر بوده و ارزش غذایی بالاتری داشته باشد.

سیر سیاه در مقایسه با سیر خام PH پایینتری دارد و کمی خاصیت اسیدی بیشتری دارد.

سیرسیاه بر چه بیماری هایی موثر است؟

طبق تحقیقات علمی صورت گرفته بر روی سیر سیاه مشخص شده است که مصرف سیرسیاه میتواند تاثیرات مثبت و قابل قبولی بر پیشگیری و درمان بیماریهای مختلف داشته باشد. مانند:

 

 

فروشگاه پرشین خرید