بهترین زمان مصرف این سیر

دستور العمل خاص و حتمی برای زمان مصرف سیر سیاه دکتر بیز وجود ندارد. هر موقع که میل تان کشید می توانید سیر سیاه را پوست کنده و بخورید. با این حال ما توصیه هایی داریم:
 
قبل از صبحانه سیر سیاه میل کنید: برای اینکه از مزایای درمانی سیر سیاه بهره مند شوید باید آن را روزانه و مرتب مصرف کنید. قبل از صبحانه زمان خوبی است که خوردن سیر سیاه فراموشتان نشود. به علاوه مصرف با صبحانه باعث جذب بهتر شده و انرژی تان را در طول روز افزایش می دهد.
یک ساعت قبل از ورزش سیر سیاه میل کنید: سیر سیاه چربی سوز است و مصرف آن قبل از ورزش به چربی سوزی بیشتر و لاغری کمک می کند.به علاوه سیر سیاه انرژی زا هم هست و به ورزش بهتر کمک می کند.
طریقه مصرف برای لاغری
سیر سیاه خاصیت چربی سوزی دارد اما برای لاغری باید اقدامات دیگری هم در کنار مصرف سیر سیاه انجام داد و به خوردن سیر سیاه اکتفا نکرد. برای اینکه از خاصیت سیر سیاه برای لاغری استفاده کنید پیشنهاد می شود روزانه یک حبه سیر را قبل صبحانه یا همراه با آن مصرف کنید. مصرف سیر سیاه در ابتدای روز باعث می شود فرآیند کاهش چربی های مضر در رگ ها، کبد و سایر نقاط بدن، در طول روز و هنگام فعالیت های روزانه اتفاق بیفتد.
 
طبق دو پژوهش علمی، سیر سیاه باعث کاهش وزن، کاهش چربی شکم، کاهش چربی مضر خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) می شود. در یک پژوهش روی موش ها مشخص شد مصرف سیر سیاه باعث تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون شده و در نتیجه سطح چربی کل، تری گلیسیرید و کلسترول خون کاهش یافته و به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و لاغری می شود.
 
در پژوهش دیگری ۹۱ روز به تعدادی موش غذای پرچرب داده شد و بعد از این مدت در موش ها آثار چاقی، افزایش قند خون، افزایش چربی خون و آسیب های کبدی و کلیوی ظاهر شد. سپس غذای پرچرب برای همه موش ها قطع شد و به موش ها سیر سیاه داده شد. در موش هایی که سیر سیاه تخمیر شده خورده بودند آثار مقابله با چاقی، بهبود در کبد و کاهش چربی خون مشاهده شد. بنابراین سیر سیاه برای جلوگیری از افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی چرب، موثر است.
 
در یک پژوهش دیگر محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن سیر سیاه باعث کاهش وزن می شود؛ این کاهش وزن در اثر بی اشتهایی و کمتر غذا خوردن نبوده است، بلکه به این معنی است که کاهش وزن در اثر مصرف سیر سیاه به علت کاهش مصرف غذا نیست.
 
سیر سیاه دکتر بیز چگونه به دست میآید ؟
سیر سیاه فراورده ای است که از تخمیر سیر معمولی در حرارت و رطوبت کنترل شده تهیه می‌شود. طی این روند سیر را بین ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای تقریبی ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتی گراد نگهداری می‌کنند. پس از آن سیر حالت ژله ای پیدا می‌کند، مزه آن شیرین شده و رنگ آن سیاه می‌شود. این فراورده خاصیت انرژی زایی دارد و معمولاً از آن به عنوان چاشنی و طعم دهنده در غذاها استفاده می‌شود. به طور خلاصه، سیر سیاه با تخمیر کل پیاز سیر تازه در رطوبت بالا و درجه حرارت تولید می‌شود که به نوبه خود باعث می‌شود سیر به واسطه مجموعه ای از واکنش‌های غیر آنزیمی از جمله واکنش میرلارد، اکسیداسیون فنل‌ها و کارامل شدن سیاه شود. هنگامی که سیر تحت تخمیر قرار می‌گیرد، نه تنها خصوصیات فیزیولوژیکی سیر تغییر می‌یابد، بلکه غلظت ترکیبات فعال زیستی نیز بهبود می‌یابد در نتیجه، سیر سیاه از بافت الاستیک و جویدنی و همچنین طعم شیرین و بدون عطر و طعم اهمی سیر برخوردار است.
 
بررسی این نوع سیر از نگاه کارشناسان و محققان تغذیه
کارشناسان مواد غذایی می گویند: سیر سیاه به عنوان یک عامل مهم چربی سوز و کاهش وزن شناخته می شود و اثرات درمانی زیادی از جمله ضد سرطان، ضد چاقی، سیستم ایمنی بدن، هیپولیپیدمی، آنتی اکسیدان، محافظت کننده سلولهای کبدی و اثرات محافظت کننده عصبی در چند دهه گذشته از سیر سیاه گزارش شده است.