همه چیز درباره گن های لاغری

شاید شما هم مثل بیشتر خانم ها از دیدن چربی های اضافه بدنتان کلافه و عصبی هستید به خصوص وقتی قرار است به یک مهمانی بروید. در این شرایط عصبی تر می شوید و حاضرید هر کاری بکنید تا اندامتان جمع و جور شود...
حالا اگر در این شرایط، گن های لاغری به شما پیشنهاد شود، تمام فکر و ذکرتان مشغول آن می شود تا با یک تیر دو نشان بزنید. هم اندامتان شکل بهتری پیدا کند هم به مرور زمان لاغر شوید؛ اما آیا واقعاً استفاده از این گن، توصیه می شود و مهم تر اینکه آیا این گن ها در لاغری تأثیرگذارند؟
 
1. گن به چه درد می خورد؟
 گن ها سال های زیادی است که وارد زندگی آدم ها شده اند. اولین دلیل شهرت گن به مسایل پزشکی برمی گردد چون در ترمیم، تأثیر عجیب و شگفت انگیزی دارد. مثلاً بعد از بعضی جراحی ها به کار می رود تا در ترمیم و بهبود زخم محل عمل کمک کند. گن ها از پارچه های کشی مثل لیکرا و اسپاندکس تهیه می شوند. وقتی گن می پوشید، پارچه کشی و محکم آن، ناحیه مربوط در بدن را تحت فشار قرار می دهد و اگر در محل مربوطه تجمع چربی یا بدشکلی خاصی وجود داشته باشد تا حدی ظاهر آن را بهتر نشان می دهد.
 
 
2. گن لاغر می کند؟
 بعضی تولیدکننده های گن، مدعی هستند گن های مخصوص لاغری تولید کرده اند. آن ها بر این باورند که به دلیل تعریق زیاد هنگام پوشیدن گن، کاهش وزن (کاهش توده چربی محل مورد نظر) اتفاق می افتد. این ادعا هم درست است و هم غلط. گن مثل تمام لباس ها و پوشش های سفت و محکم باعث می شود میزان تعریق در ناحیه مربوطه بیشتر و در نتیجه حجم آب بدن به سرعت کم شود و همین کاهش حجم آب به طور موقت کاهش وزن ایجاد می کند. نکته اینجاست که این وضعیت بلافاصله برمی گردد یعنی به محض کاهش حجم آب بدن، فرایند تشنگی باعث می شود سطح آب بدن دوباره به حالت قبلی برگردد و وزن به شرایط قبلی برسد. در کشور ما و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اثربخشی گن های لاغری مورد تأیید نیست.