سیر سیاه دکتر بیز نه تنها به عنوان یک ماده غذایی‪ ،‬بلکه به عنوان یک غذای فراسودمند نیز در سراسر جهان محبوب است‬. دلیل این امر این است که از مدت ها قبل، خواص بیشمار سیر برای بدن انسان به رسمیت شناخته شده است.‬ تاریخچه مصرف سیر طولانی است‬‬ و از زمان های بسیار قدیم، استفاده شده است.‬‬‬

سیر فرآوری شده یا همان سیر سیاه ، تحت دما و رطوبت کنترل شده از سیر سفید به دست می آید. در نتیجه این فرآیند بوی تند سیر از بین می رود و بافت نرم و ژله مانند پیدا می‌کند. میزان آنتی اکسیدان در سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید تقریباً سه برابر بیشتر است.

خواص سیر سیاه

تحقیقات نشان داده که سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان است که خواص ضد سرطان قوی دارد. به علاوه اثرات سیر سیاه شامل ضد حساسیت، ضد دیابت و ضد التهاب بودن است . سیر در راس غذاهایی است که خاصیت ضد سرطان دارد. به طور خلاصه خواص سیر سیاه عبارتند از:

    پیشگیری از سرطان
    بهبود سرعت درمان سرطان
    کاهش وزن و لاغری · کاهش چربی خون
    محافظت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها
    کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت · بهبود دیابت و کاهش عوارض آن
    ضد حساسیت
    کاهش التهاب
    محافظت از کبد

سیر سیاه چه تاثیری در عدم ابتلا به کرونا دارد؟

همانطور که می‌دانید داشتن سیستم ایمنی قوی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از اصلی‌ترین خواص سیر سیاه، بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن است.

این قدرت، به خصوص خود را در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها نشان می‌دهد. و از آنجایی که کووید 19 نیز یک بیماری ویروسی است، با خوردن سیر سیاه می‌توان ضمن بالا بردن قدرت ایمنی از ابتلا به آن جلوگیری کرد.
چرا این سیر یک ماده خوراکی فراسودمند می باشد؟

تغییر سیر به سیر سیاه باعث تبدیل آلیسین به یک آنتی اکسیدان قوی تر و پایدارتر به نام اس آلیل سیستئین SAC میشود.‬‬‬

اِس اَلیل سیستین قابلیت جذب بالاتری در دستگاه گوارش دارد و فواید آنتی اکسیدانی بیشتری نیز در مقایسه با آلیسین دارد.

به راحتی میتوانید سیر سیاه را در طول روز مصرف کنید بدون اینکه مشکلات بد تنفسی را تجربه کنید.

سیر سیاه به دلیل خوش طعم بودن و فراوان بودن ترکیبات فعال زیستی، با رشد چشمگیر تقاضای مصرف در طی سالهای اخیر به یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین محصولات موجود در مواد مغذی و عملکردی مواد غذایی تبدیل شده‌است. علاوه بر این، سیر سیاه در بهبود روند تولید و همچنین نوآوری محصولات جدید پردازش سیر سیاه توجه مصرف‌کننده را به خود جلب کرده‌است. اخیراً برخی از محصولات فرآوری شده سیر سیاه مانند ملاس سیر سیاه، پوره، خمیر، عصاره و قرص‌های مکمل در ویتنام و بازار جهانی معرفی شده‌اند.

 

فروشگاه پرشین خرید